sobota 6. prosince 2008

MobileMe a narozeniny

Po delší době jsem se vrtal v synchronizaci kontaktů a kalendáře přes službu MobileMe. Musel jsem synchronizaci resetovat - v MobileMe všechno smazat a nahrát tam nově všechna data z Outlooku.

Při té příležitosti jsem zkontroloval, jak se přenesla data narození. A zdálo se mi, že problém se změnou data narození, ze kterého jsem šílel, je už vyřešený. Že už se u záznamů v adresáři při přenosu z Outlooku do MobileMe neposune datum narození o den dopředu.

Nicméně jsem zkontroloval víc záznamů a přišel jsem na to, že problém stále přetrvává - u většiny kontaktů se datum nezměnilo, ale u některých ano. Proč? A proč zrovna u nich?

Trochu jsem s tím experimentoval - zakládal fiktivní kontakty s různým datem narození a synchronizoval je tam a zpět.
Výsledek:
  • nově založené kontakty jsou synchronizovány vždy dobře
  • když u "problémového" kontaktu v Outlooku jen změním datum narození a pak ho zas změním zpátky, začne se synchronizovat taky dobře
Svůj adresář mám už v Outlooku hodně dlouho a postupně jsem během té doby upgradoval - z Outlooku 98 na Outlook 2000, Outlook 2003 a Outlook 2007. Interní datový formát Outlooku se během té doby také měnil. Je to snad tak, že u starých záznamů je datum narození interně ve formátu, který nový Outlook už nepoužívá, ale přečte ho, ale MobileMe se s tím nesrovná?
Stále nepříjemná záhada, ale už trochu jasnější.

Žádné komentáře: