sobota 13. prosince 2008

Jaké údaje o nás sbírá TapJoy?

Včera jsem zkoumal, proč hra TapDefense potřebuje znát údaje o místě, kde se zrovna nacházím a co s těmi údaji dělá.
Přišel jsem na to, že hra komunikuje po síti a to se serverem autora hry (firmy TapJoy) a pak se serverem firmy Pinch Media, která provozuje systém pro reklamu v iPhonech.
A vadilo mi, že v aplikaci ani v AppStore, ze kterého se dá hra stáhnout, není téhle činnosti ani zmínka.

Dogůglil jsem se o kousek dál:

Na jednom fóru jsem se doslechl o tom, že údaje z GPS iPhonu používá TapJoy k vytváření mapy světa s přehledem kolik lidí a kde zrovna jejich hru hraje.
Bohužel se mi nepodařilo tu mapu zatím najít :-(
Stránky firmy obsahují jen odkaz na fórum o hře na Facebooku a to existuje zřejmě teprve od 6. prosince 2008...

Dále existuje na webu firmy TapJoy Privacy Policy, ve které firma definuje, které osobní informace sbírá a jak s nimi nakládá.
Nejzajímavější je asi toto (volně přeloženo, originál viz http://tapjoy.com/privacy/):

"Když spustíte nebo pracujete s TapJoy aplikací, sbíráme tyto informace: typ vašeho zařízení a IP adresu. Dále používáme unikátní Devide ID (UUID), které má každý iPhone/iPod."

To by se mohlo vztahovat i na spuštění hry TapDefense a na její komunikaci po síti.
Nicméně o GPS souřadnicích v Privacy Policy není ani zmínka.

Žádné komentáře: