Platíme benzín a pokladní se ptá: "Máte naši kartu?" A vysvětluje o co jde - klasický věrnostní program. Za každou platbu dostane zákazník body a za ně si pak může koupit dárek z katalogu.
Nakupuje pak přednostně u té jedné společnosti, aby dostal víc bodů a mohl je vyměnit za.... třeba... malé autíčko na hraní? Velký froté ručník s logem firmy?
Firma též může zákazníka motivovat, aby kupoval přednostně určité věci. Třeba za benzín o 10% dražší dostane dvakrát tolik bodů a za ně dvě autíčka na hraní - no to se vyplatí, ne?
A co je na tom zajímavé? Vlastně jen jedna věc. Poprvé někde vidím tržní hodnotu svých osobních údajů. Když společnosti svěřím svou e-mailovou adresu nebo číslo mobilního telefonu (což je nepovinné), dostanu automaticky prémii 50 bodů, což je podle katalogu dárků například - půl plechovky piva.
Takže chcete znát můj e-mail? Jistě, ale víte, co máte na oplátku nabídnout :-)
Žádné komentáře:
Okomentovat