sobota 20. září 2008

Proč si pamatuji tvé narozeniny

Musím přiznat, že ač má firma Apple v celé řadě věcí prvenství, na poli narozeninových her se nechala předběhnout Microsoftem. Zatímco služba MobileMe mi kvůli svým chybám leze na nervy teprve tak poslední týden, synchronizace kontaktů mezi Microsoft Outlookem a mobilem mě zdárně stresuje už tak dva roky. A opět to souvisí s narozeninami.

Začalo to nevině – k několika kontaktům v adresáři Outlooku jsem naťukal i data narození. Jen tak, byla tam na to kolonka, já to datum věděl, tak jsem ho tam vyplnil.
Po nějaké době jsem si všiml, že se mi v kalendáři objevily upozornění na to, kdy má kdo narozeniny. Přidal to tam Outlook tak nějak sám od sebe. Hmmm... No vlastně proč ne, aspoň nezapomenu, že.

Všechno bylo v pohodě, dokud jsem nezačal synchronizovat kalendář v Outlooku s kalendářem v mobilu. Outlook totiž nastavil i upozornění na narozeniny a to formou pípání ve 23:50 v noci a mobil to respektoval.
Když mě v noci vzbudil prvně pípáním a nápisem "Narozeniny uživatele X.Y.", tak jsem se tomu zasmál a představoval si, jak by oslavenec reagoval na to, kdybych mu o půlnoci zatelefonoval a popřál vše nejlepší.
Když mě ale mobil takhle brutálně vzbudil potřetí, pochopil jsem, že mám problém. Sedl jsem si k počítači a všechna ta upozornění na narozeniny vymazal. A myslel jsem si, že je to vyřešené.

Ale nebylo.

Synchronizace mezi Outlookem a mobilem se občas z nějakého důvodu nepovedla a musela se pustit znovu. Celkem banalita, ale Outlook na takovou událost z nějakého důvodu zareagoval tím, že znovu přidal do kalendáře upozornění na všechny narozeniny, o kterých věděl. A zase s nastavením připomenutí na 23:50. A přidal je tam po každém selhání synchronizace, takže když měly Windows špatné období a synchronizace jim nešla, tak se třeba smazaná událost „Narozeniny uživatele Jitka“ objevila v kalendáři skoro každý další den znovu a byla tam třeba dvakrát, třikrát nebo i šestkrát najednou...
Vypnout se ta úžasná funkce nedala. Nezbylo než kvůli zajištění klidného spánku zkontrolovat aspoň jednou týdně, jestli nebude mít někdo narozeniny a kalendář v tom případě promazat. A mazat a mazat...

„Ach jo, budu zase o rok starší...“
„Já vím Jíťo, ve čtvrtek máš narozeniny, že jo?“
„Ano... Ty si pamatuješ z hlavy, kdy mám narozeniny? Jak to, že si to pamatuješ?“
Překvapený a udivený pohled... Jo, kdyby tak věděla!
Jen poznámka na konec – poslední dobou používám jako mobil iPhone. Synchronizuji ho přes službu MobileMe a tyhle věci se už nestávají. Zato...

Žádné komentáře: