čtvrtek 4. září 2008

iPhone a roaming a vyhledávání GSM sítí vůbec

Mám nepříjemný problém – iPhone se v zahraničí (v Německu) nepřihlásil do sítě žádného operátora a nebyl ani schopen žádnou síť najít. Menu Settings/Carrier – Network Selection vypadalo takhle:


U nápisu Searching se stále točilo kolečko a nic :-(
Roaming přitom je k SIMce povolený, s jiným telefonem už dřív fungoval a je ověřené dotazem u operátora, že má fungovat i teď.
Po návratu do Čech se telefon přihlásil do své sítě (Vodafonu) jako by nic a funguje normálně, ale v menu Network Selection se stále buď nic neukazovalo nebo se objevilo hlášení o chybě:


Přitom by se v menu tak po půl minutě mělo správně objevit tohle:

Restart a restore přes iTunes nepomohly.
Jiný iPhone se SIMkou T-Mobilu sítě bez problému našel a ukázal. Proto jsme ještě udělali poslední experiment – SIMku Vodafonu vyměnili za SIMku T-Mobilu. A ejhle – telefon byl najednou schopen GSM sítě najít a zobrazit. A zobrazí je i poté, co byla do něj zase vrácena SIMka Vodafonu. Ale ne vždycky, někdy se zasekne a neukáže nic.

Co na to 02 jako prodejce telefonu?
V prodejně, kde byl telefon zakoupený, se usmívali: “My nemáme k iPhonu žádné školení, umíme to jen aktivovat a prodat, zkuste linku technické podpory. Je placená, 6Kč za minutu”.
Na lince technické podpory byli vstřícní, ale s tímhle problémem se ještě nesetkali. Doporučili
  1. telefon resetovat (už vyzkoušeno, nepomohlo)
  2. přes iTunes nahrát nejnovější firmware (verze 2.0.2 – už vyzkoušeno, nepomohlo)
  3. v zahraničí, když se telefon nemůže připojit do GSM sítě, ho připojit k počítači s iTunes a pustit synchronizaci. Samozřejmě je nutné mít ten počítač a mít ho připojený k Internetu...
Jen tak mimochodem – podle technické podpory O2 není možné do iPhonu dát SIMku jiného operátora a rovnou začít telefonovat. Telefon by se podle nich neměl vůbec přihlásit do sítě, dokud ho majitel nepřipojí k počítači s iTunes a Internetovou konektivitou a nespustí synchonizaci, při které se do telefonu nahraje nastavení pro jiného operátora. Podle mých zkušeností ale neblokovaný iPhone s výměnou SIMky nemá problém, jediné co nejde, je datový přenos – viz zde

Co na to Vodafone jako operátor?
V prodejně Vodafonu také nic nevěděli, ale na rozdíl od O2 neodkázali zákazníka na placenou technickou podporu, ale odešli do zákulisí zavolat na technickou podporu sami. Vzali si i číslo, aby znovu ověřili nastavení roamingu.
Rada technika: u těchto telefonů se to stává a když se iPhone nechce v zahraničí přihlásit do žádné sítě, tak ho resetujte pořád dokolečka, dokud se nechytne.

Pro upřesnění: jde o iPhone 3G s 16GB paměti, neblokovaný, zakoupený u O2 a aktivovaný u nich se SIMkou Vodafonu, firmware 2.0.2.

Je to nepříjemné, protože netuším, jak se telefon v zahraničí zachová příště. A zajet si jen tak z Prahy k hranicím a zase zpátky to vyzkoušet, navíc s notebookem a shánět tam připojení na Internet, to se mi nechce. Neměl jste někdo s iPhonem stejné problémy? Pokud ano, nechte prosím vzkaz.

Diskuse k tomuto problému jinde:

3 komentáře:

jandik řekl(a)...

Díky, se zájmem jsem si přečetl. Mám tentýž problém u Iphonu koupeného u Vodafonu se SIMM Vodafonu.

vhor řekl(a)...

Průběžně z ohlasů (díky všem) - problém s nevypsáním GSM sítí má několik lidí, společné mají to, že mají operátora Vodafone. Jednomu se problém vyřešil upgradem firmwaru na verzi 2.1

Anonymní řekl(a)...

Ahoj mám stejný problém u telefonu od O2. Pokud se najde řešení budu moc šťastný.