středa 1. října 2008

Černá skříňka

Přišel mi účet za telefon. Čekal jsem ho trochu s obavami, hlavně kvůli tomu, jestli se datový přenos iPhonu vešel do mého tarifu.

Obálka byla nějaká tlustá a místo obvyklého jednoho listu v ní bylo několik hustě oboustraně popsaných stránek A4 - podrobný výpis hovorů včetně datových přenosů. Rychlý pohled na celkovou sumu na konci a úleva - není větší než jiný měsíc...

Zkoumal jsem vyúčtování a překvapila mě jedna věc: iPhone se podle něj každou hodinu připojil na Internet a přenesl přibližně 4 - 9 KB nějakých dat. Na jeden den je tedy ve výpisu minimálně 24 záznamů o spojení, na stránku se vejde asi 60 řádek, takže proto tolik stránek.

Připojuje se k Internetu každou hodinu, ve dne i v noci a to i když je vypnutý a nic s ním nedělám. Zatím netuším proč ani co to přenáší. Jen tipuji, že to bude souviset se službou MobileMe, ale musím to nějak ověřit.

Celý iPhone mi začíná připadat jako černá skříňka. Používám ho, telefonuji, čtu si přes něj maily, brouzdám po webu, dívám se na filmy. Ale dovnitř nevidím a jak vlastně funguje můžu zjistit jen pozorováním toho, co dělá.
Mohl bych se na to klidně vykašlat, ale baví mě to.

Žádné komentáře: