pátek 4. května 2012

Blogspot nefunguje se Safari?

Dnes jsem zjistil, že blog se mi v Safari na Macu zobrazuje špatně - widgety, které by měly být v pravém postranním sloupci, se zobrazují někde dole. A Safari hlásí chybu JavaScriptu

ReferenceError: Can't find variable: _WidgetManager
Jiné stránky na Blogspotu se zobrazovaly dobře. Napřed jsem podezříval šablonu blogu, laboroval s jinými, ale nemělo to vliv. Nakonec jsem zjistil důvod - rozšíření Safari "Google Disconnect" od https://disconnect.me, které jsem si tento týden pro zkoušku nainstaloval. Jde o plugin z kategorie "Security", který by měl chránit naše soukromí před Googlem. Díky cookies v prohlížeči a kouskům kódu na www stránkách zapojených do reklamního systému Googlu může Google sledovat, jaké stránky si konkrétní člověk prohlíží. Plugin "Google Disconnect" by tomu měl bránit - pravděpodobně detekcí určitých kousků JavaScriptu na stránkách a jejich blokováním. Autoři tvrdí, že by současně plugin neměl bránit využívání služeb Googlu, ale jak to vypadá, drobné nežádoucí vedlejší efekty lze čekat.
Kromě "Google Disconnect" existují i pluginy pro Twitter a Facebook s obdobnou funkcí.

Žádné komentáře: