pátek 12. února 2010

Apple zakázal GPS jen pro reklamu

Ve starších příspěvcích na tomto blogu jsem upozorňoval na iPhone aplikace, které nemají s GPS nic společného, ale přesto se z GPS modulu iPhonu snaží získat informace o aktuální pozici.
Šlo především o podivné chování hry TapDefense a programu Young Painter. U obou aplikací jsem pak detekoval to, že po přečtení GPS souřadnic odešlou nějaká data na server firmy, která se zabývá distribucí reklamy. Osobně bych to klasifikoval jako utajené sbírání osobních údajů.

Proto mě potěšilo, že Apple 3. února 2010 napsal vývojářům, že aplikace, které budou využívat funkci zjišťování aktuální pozice bez rozumného důvodu (ve vztahu k funkci aplikace), do AppleStore nepustí.
Konkrétně "If your app uses location-based information primarily to enable mobile advertisers to deliver targeted ads based on a user's location, your app will be returned to you by the App Store Review Team for modification before it can be posted to the App Store."

Osobně si myslím, že primárním účelem tohoto pravidla není blokovat utajený sběr osobních údajů, ale dělat aplikace více "user friendly" - neboli aby uživatel nebyl zbytečně obtěžován a hlavně zmaten dotazem, jestli aplikace smí nebo nesmí použít lokalizační funce. Ale i přesto to považuji za dobrou věc.

Zdroj: mujmac.cz

Žádné komentáře: