sobota 30. ledna 2010
Kontextová reklama Googlu
Jak funguje reklama Googlu je známé - Google neukazuje inzeráty náhodně, ale snaží se reklamu přizpůsobit obsahu konkrétní www stránky: na stránce blogu o iPhonu se pak objeví reklamy na doplňky k iPhonu, u článku o velké automobilové nehodě reklama na pohřební službu a podobně. Kromě obsahu stránky hrají roli i další informace, které Google o čtenáři má k dispozici. Důležité je, kde na zeměkouli se čtenář stránky nachází. To se dá celkem přesně zjistit podle IP adresy počítače. Na stránce by měla být reklama jen na to, co si čtenář může koupit - například na obchod nebo restauraci v místním městě. Tohle jsem dobře věděl, ale teprve při návštěvě Španělska mi to došlo. Na stránce, na které jsem byl zvyklý vídat reklamy v češtině, se najednou objevily reklamy ve španělštině. Pěkná ukázka toho, jak to Googlu funguje.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat