středa 6. května 2009

Digitálně s VZP

V březnu jsem si zařídil osobní certifikát od České pošty.
Podařilo se mi s jeho pomocí podat daňové přiznání. A v digitální komunikaci s úřady pokračuji po Finančáku přišla na řadu zdravotní pojišťovna.
Hlavního cíle - podání přehledu přes Internet - už letos nedosáhnu (proč, to píšu dále), zůstává ale další - komunikaci přes Internet vyzkoušet, případně získat takhle přehled o vykázané péči (docela mě zajímá, kolik si za péči o mě lékaři účtovali :-).

Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP) má na svých stránkách iPodatelnu a k ní jednoduchý a stručný návod jak se registrovat a jak ji používat.
Zasekl jsem se na bodu 3: Kontaktujte nejbližší pobočku VZP a domluvte si další postup k registraci vašeho certifikátu a podepsání smlouvy z VZP ČR.

Nahrál jsem si certifikát na flashdisk a navštívil pobočku. Vyzvedl si pořadový lístek (na automatu jsem zvolil "obecné podání", nic přiměřenějšího na něm nebylo), cca půl hodiny počkal ve frontě a poté nakráčel k přepážce. Tam jsem se dozvěděl, že certifikáty vyřizuje paní x.y, která sice na této pobočce pracuje, ale nemá přepážku a vlastně osobně s nikým nekomunikuje a ani to vlastně není nutné. A dostal jsem její e-mail a telefonní číslo.

Telefon nikdo nezvedal, tak jsem jí poslal e-mail (samozřejmě digitálně podepsaný) a čekal na odpověď. Po pěti dnech přišla odpověď úplně od někoho jiného s omluvou s tím, že dotyčná tyto věci neřeší a její mail mi dali na přepážce omylem. Za 30 minut pak dorazil další mail od ještě jiné paní, ve kterém už byla smlouva (ve formátu Microsoft Word). Smlouva hlavně obsahovala údaje o certifikátu a o mně jakožto pojištěnci. Tu jsem podle instrukcí vyplnil, vytisknul, podepsal, oscanoval a poslal e-mailem. Bylo mi slíbeno, že přístup na Portál VZP mi bude fungovat do hodiny a smlouva podepsaná VZP mi přijde poštou domů (aktualizace - přišla poštou asi za 10 dnů).

Takže registraci mám za sebou a mohu pokračovat podle návodu.

Zítra :-)

Žádné komentáře: