čtvrtek 7. května 2009

iPodatelna VZP

Pokračuji v komunikaci s VZP přes Internet. Registraci certifikátu mám za sebou a teď hurá do iPodatelny.

Svůj osobní certifikát už nainstalovaný v prohlížeči mám, takže otevírám stránky www.vzp.cz a klikám na iPodatelnu a tlačítko "Vstup do aplikace".

Server po mně chce, abych se prokázal svým osobním certifikátem. Prohlížeč se mě ptá, který má použít (mám nainstalovaný jen jeden, ale stejně se ptá) a jsem na stránkách portálu. Žádné jméno/heslo to už nechce, stačí prokázání se certifikátem.

V Podatelně je přesně to, co chci - Žádost o zaslání sestavy Přehled vykázané péče na pojištěnce. Je to jednoduchá aplikace - vyplním od kdy do kdy (zajímavé je, že teď, v květnu 2009, nemohu dostat novější údaje než z června 2008) a kliknu na Podepsat a odeslat.

Jenže pracuji na Macintoshi a v tuhle chvíli začínají trable, které se jmenují "nemám Microsoft Windows XP, ale něco jiného".

Stručně:
  • Macintosh a prohlížeč Safari: Safari neumí data digitálně podepsat, použijte podporované prohlížeče (Internet Explorer nebo Firefox)
  • Macintosh a prohlížeč Firefox: ve fázi podepisování skončí "internal errorem"
  • Windows Vista a Internet Explorer 8: ve fázi podepisování skončí hlášením "Nemohu otevřít úložiště certifikátů"
  • Windows XP a Internet Explorer 7: podařilo se podepsat a odeslat.
Takže Žádost se podařilo odeslat a uvidím, jaká bude reakce.

Co se týče časové náročnosti, tak to digitální komunikace ve srovnání s klasickou papírovou zatím dost prohrává. Zvlášť když to mám do nejbližší pobočky VZP pár set metrů...

Aktualizace: odpověď na první žádost přišla klasickou poštou po 20 dnech

Žádné komentáře: