středa 29. dubna 2009

iPhoto 09 - Places

Další novinkou v iPhoto 09 jsou Places.
Pod záložkou Places najdeme své fotky roztříděné podle místa pořízení. iPhoto to umí zobrazit dvojím způsobem:
  • jako špendlíky na GoogleMaps
  • jako fotky roztříděné do skupin pod stromovou strukturou - např. Czech Republic -> Stredocesky kraj -> Prague -> Old Town
Fotky pochopitelně musí mít v EXIF informacích uložené GPS souřadnice. To v mém případě mají jen fotky z iPhonu. K ostatním se dají doplnit - jednu možnost nabízí iPhoto, ale je poměrně pracná, asi nikdo to nebude dělat u všech fotek (v podstatě najít a označit místo na GoogleMaps).

Funguje to docela hezky, ale narazil jsem na pár drobností:
  • jména oblastí bere iPhoto zřejmě z GoogleMaps a jsou trochu nekonzistentní. Například pod Czech Republic se mi udělala struktura krajů: "Severocesky" - "Stredocesky kraj" - "South Moravian Region".
  • část fotek iPhoto umísťuje do Atlantického oceánu. Jsou to fotky z iPhonu z doby, kdy jeho firmware obsahoval chybu, kvůli které všechny fotky umisťoval na západní polokouli
  • fotky z Kréty mám pod Středočeským krajem - zřejmě důsledek toho, že jsem na dovolené vypnul GPS, abych šetřil baterii. iPhone fotkám přiřadil poslední známou polohu...

2 komentáře:

Unknown řekl(a)...

Vláďo, dpoporučuji článek http://www.horyinfo.cz/view.php?cisloclanku=2009050018&nazevclanku=geotagging-je-kdyz :-)

V.H. řekl(a)...

Jojo, četl jsem, pěkný :-)