středa 1. dubna 2009

Důvod snížení počtu spamů

Na podzim jsem zaregistroval, že počet spamů, které za den přijdou na naše servery, prudce klesl. Ověřil jsem si to na všech poštovních serverech pod svou správou. Neměl jsem pro to vysvětlení, to jsem našel až teď na blogu googleenteprise.blogspot.com.

Takže co se tenkrát stalo?

Poměrně jednoduchá věc:
V listopadu 2008 byla odpojena od Internetu firma McColo Corp., která provozovala web hostingové služby. Podle bezpečnostních expertů byla tato firma odpovědná za 75% veškerého spamu v Internetu.
Skutečně právě v tu samou dobu jsem zaregistroval pokles počtu příchozích spamů na cca čtvrtinu.
Překvapivé na tom je, že jde o americkou firmu ze San Jose a ne o žádný ruský/čínský/nigerijský podnik.

Od té doby bohužel počet spamů opět pomalu narůstá, průměrně o 1% za den.

Žádné komentáře: