sobota 23. srpna 2008

Nastavení datového přenosu u iPhone a T-Mobile

Jak jsem psal v předchozím příspěvku, přestože mám telefonní číslo T-Mobilu, s iPhonem mi u O2 prodali i jejich SIMku a telefon s ní aktivovali. Nebylo to asi nutné, ale už se stalo... Ostatně, říkal jsem si, telefon není blokovaný na konkrétního operátora, tak co. Doma jsem do něj dal SIMku T-Mobile a pohoda, telefonovat šlo. Jediný drobný problém byl přijít na to, jak se vlastně SIMka mění. Kryt telefonu rozebíratelný není (telefon nemá výměnnou baterii) a žádnou štěrbinu jsem nemohl najít. Podezíral jsem systémový konektor dole... SIMka je v horní části telefonu v takovém šuplíčku, který není skoro vidět (hlavně v nočním pouličním osvětlení) a šuplíček se vysune po dloubnutí takovým udělátkem přibaleným k telefonu do nepatrné dírky vedle konektoru na sluchátka. Lze použít i kancelářskou sponku.Ale zpátky k tomu problému: se SIMkou T-Mobilu iPhone fungoval – přihlásil se do sítě a telefonoval, co ale nešlo, byly datové přenosy přes GPRS/EDGE. Při pokusu o přístup na nějakou www stránku Safari řeklo “Could not activate cellular data network” a konec.
Hledal jsem v telefonu nastavení GPRS a nenašel. Nejblíže mu bylo menu Settings/General/Network, kde je možné povolit/zakázat 3G, Data Roaming, WiFi a nakonfigurovat VPN, ale o nastavení GPRS ani ň.
Po chvíli experimentování a proházování SIMek jsem přišel na to, že se SIMkou O2 nebo Vodafonu se v této kolonce objeví ještě jedna položka v menu a to “Cellular Data Network” a v ní tři položky: APN, username a password. Se SIMkou T-Mobilu kolonka vidět není, což (hlavně ve 4 ráno, kdy už člověk napůl spí) vypadá trochu mysticky. Odložil jsem řešení problému na ráno a šel spát.


Ráno moudřejší večera – přestal jsem se to snažit vyřešit a zašel do prodejny T-Mobilu. iPhony v ní sice ještě neprodávali, ale byli připraveni, v počítačích iTunes a po ruce manuály.
Podle podavače se při změně operátora musí telefon připojit k iTunes, ty zjistí změnu SIMky, stáhnou od Applů konfiguraci datového přenosu pro konkrétního operátora a telefon nastaví. Jen nevěděl, jestli to dělají pokaždé a nebo jen při upgradu firmwaru. Byl ochotný to zkusit, ale poděkoval jsem, tohle zvládnu sám, nebudu zdržovat. Jen mi bylo divné, že mi doma počítač nic takového včera nenabídl.
Připojil jsem iPhone k počítači a nic. Pustil synchronizaci přes iTunes a nic. Ťuknul jsem na Restore, iTunes resetovaly iPhone a nahrály do něj nový firmware (2.0.2), smázly mi z něj všechny data a nic. Zkusil jsem tam dát SIMku O2 a připojit k počítači – ha, objevilo se slibované menu, nicméně nastavit to pro O2 není to co chci. Zkusil jsem tam dát SIMku T-Mobilu – nic. Následovalo delší období hledání na netu, experimentů, dokonce i čtení manuálů...

Takže kde byl problém:
  • datový přenos přes GPRS/EDGE/3G se v iPhonu zjevně nekonfiguruje, tak složitými věcmi nebude uživatel zatěžován, nakonfiguruje se mu to automaticky:
  • při připojení k počítači iTunes zjistí ze SIMky operátora a je-li jiný, stáhnou od Applu nastavení a zeptají se, jestli chcete telefon nakonfigurovat:

  • na vyvolání tohoto jevu opravdu stačí jen prohodit SIMku a připojit telefon k počítači, není nutné to spojit s upgradem firmwaru
  • jste-li ale zákazníkem T-Mobilu, tak nesmíte mít prastarou SIMku s nápisem Paegas. Vypadá to, že Apple operátora Paegas nezná a žádné nastavení nepošle.
  • pokud ji ale máte, stačí dát do telefonu libovolnou jinou SIMku T-Mobilu, připojit k počítači, pustit iTunes, ty stáhnou nastavení a telefon nakonfigurují, pak tam vrátit SIMku Paegas a vše funguje
  • ještě jedna věc – kolonka “Cellular Data Network” se v telefonu se SIMkou T-Mobilu neukáže, ani když je dobře nakonfigurovaný a datový přenost funguje. Že by se T-Mobile rozhodl, že se zákazník nemá v nastavení vrtat?

2 komentáře:

Grafique řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Anonymní řekl(a)...

rovnaky ptoblem je aj so starymi simkami slovenskeho t-mobile (eurotel)