sobota 25. srpna 2007

Visty nespí

Ke své nelibosti jsem zjistil, že Visty se odmítají nechat uspat, přesněji řečeno se uspí, ale okamžitě se zase probudí a naběhnou.
Nejjednodušší metoda - vrátit zpátky poslední změny v systému - nebyla použitelná, protože jsem si toho všiml pravděpodobně až po dlouhé době.
Takže čím by to tak mohlo být:
  • Control Panel / Power Options - nikde uspání není zakázané, nicméně pro jistotu podrobná prohlídka všech zákoutí, reset na defaultní hodnoty, pár pokusů, dokonce pokus o vyvolání nápovědy (který se ukázal k ničemu, nápověda k oknu Power Settings jen poradí "otevřete Power Setting a nastavte co potřebujete", ale význam jednotlivých položek už neobsahuje.
  • BIOS - propátral jsem nastavení, hlavně zda je povolené ACPI, co všechno může systém probudit, zakázal jsem všechny periférie, od kterých si nepřeji, aby mi počítač budily - žádný vliv to nemělo
Spásný nápad - podívat se do sytémových logů. Computer Management / Event Viewer / Windows Log / System, chvilku se hrabat záznamy a je to tady: The system has resumed from sleep a co ho vzbudilo: Wake Source: Device - USB Root Hub.

Takže USB zařízení. Ale které, to se nepíše. Hm, tak hurá do experimentování. Odpojovat jedno za druhým a uspávat... a už je odpojené všechno kromě klávesnice... a je to klávesnice! Úžasná nová klávesnice Genius Slimstar PS2/USB, kterou jsem před časem přepojil z PS/2 portu na USB. Klávesnice, které se zasekávala tlačítka Ctrl, Shitf a Alt a kterou jsem kvůli tomu úspěšně vyreklamoval, vyreklamovaná to dělala také a pak jsem náhodou přišel na to, že když je připojená přes USB, tak se klávesy nezasekávají. Výborně. To znamená, že přepojit ji zpátky na PS/2 nepřipadá v úvahu.
Po chvíli úvah na téma ekologické recyklace klávesnice zkouším hledat jiné řešení a ono existuje:
Device Manager / Keyboards / SUPERGATE USB Keyboards with PS/2 Mouse Port (zajímavé jméno pro Genius SlimStar klávesnici) a ve vlastnostech je Power Management a tak zaškrtnuto "Allow this device to wake the computer".

Odškrtnout, OK, pozavírat okna, zkusit uspat, nefunguje, restart Windows, zkusit uspat, FUNGUJE!

Žádné komentáře: