sobota 11. února 2012

Z jiného úhlu pohledu

Uvědomujete si, že reklamy, které vídáte na www stránkách, jsou vám ušité přesně na míru? Tomu, jakým jazykem mluvíte, kde žijete, o co se zajímáte? Že je to nesmysl, že se přeci Internetem pohybujete anonymně a nikdo nemůže vědět, kdo jste? Tak to je omyl. Minimum, co reklamní systém (dnes většinou Googlu) o vás ví a co pozná z počítače či z vašeho brouzdání po síti bez toho, abyste mu sdělovali osobní údaje:
  • jakým jazykem mluvíte (podle nastavení počítače)
  • kde právě jste s rozlišením země/město (podle IP adresy)
  • o co se zajímáte (podle tématu stránek, které si prohlížíte, podle dotazů, které píšete do vyhledávače)
Zkuste pár experimentů. Smažte napřed všechny cookies (alias - zameťte stopy) a pak:
  • vycestujte se svým počítačem do zahraničí - rázem se začnou objevovat reklamy na obchody v okolí a v místním jazyce (i když Google bude stále tušit, že jste to vy a zobrazí nenápadnou otázku "nejste zrovna náhodou v zemi XY?")
  • nechte na svém počítači chvíli pracovat někoho jiného, nejlépe opačného pohlaví a nejlépe, když se bude snažit najít informace o konkrétním výrobku a nakonec si ho přes Internet koupí - skladba reklam na stránkách se pak dramaticky změní a vydrží to tak asi dva týdny

Žádné komentáře: