středa 6. října 2010

Sbohem Windows Vista

Tento týden Windows Vista definitivně opustily disk mého počítače. Pod novými Sedmičkami jsem rozběhal vše co jsem potřeboval a nebyl důvod nechávat 80GB obsazených nevyužívaným systémem.
Ještě jsem je naposled spustil, abych se ujistil, že jsem nezapoměl okopírovat něco důležitého. Systém zřejmě vycítil, že je to naposled a snažil se svou existenci co nejvíc prodloužit. Antivirový program s vypršelou licencí spustil kompletní kontrolu disku, začal stahovat svou novější verzi a snažil se mě přimět k prodloužení licence. Ke kontrole disků se přidal Windows Defender. Windows Update začal na pozadí stahovat aktualizace a aktualizovat se chtěla i Java, která naštěstí zdvořile požádala o svolení. Ve výsledku systém hodně dlouho nereagoval na myš ani klávesnici, jen pomalu vykresloval různá okna a zase je po minutě pomalu mazal. Prostě typické chování oken, když je delší dobu nezapnete.
Windows Vista jsem používal tři a půl roku. Během té doby jsem je postupně migroval z disku starého PC na disk nového Macintoshe, kde napřed sídlily v Boot Camp partišně, později už jen v souboru pod VMware. Užil jsem si s nimi dost a mohu říct, že byly jedním z důvodů mého přechodu na Mac. Bohužel se bez Windows stále ještě neobejdu, ale Windows 7 jsou výrazně rychlejší (a to i pod VMwarem), takže - Windows Vista, sbohem!

Žádné komentáře: