sobota 11. září 2010

Bloglines končí

Bloglines.com Svého času to byla moje velice oblíbená služba. Sice už ji nepoužívám, ale přesto mě informace o tom, že poslední den v září 2010 tyto stránky končí, docela zasáhla.
Co to Bloglines je (resp. bylo)? Webová RSS čtečka. První, která mi přišla prakticky použitelná. Oproti různým RSS čtečkám/aplikacím se mi na webové líbilo, že šla používat z kteréhokoliv počítače s www prohlížečem včetně iPhonu. A na Bloglines navíc to, že měla dost povedenou zvláštní verzi www rozhraní pro iPhone (asi jako jedna z prvních).


Na službě bylo trochu vidět, že se jí nedaří - nová verze rozhraní byla stále v beta fázi a chyby se neopravovaly. Ale posloužila dobře, čest její památce!

Používal jsem Bloglines dost dlouho, ale nakonec jsem je opustil. Důvod - chtěl jsem spojit výhody webové RSS čtečky dostupné odkudkoliv a současně RSS čtečky v podobě aplikace pro iPhone, která by uměla stáhout nové články do paměti a umožnit je číst offline - třeba cestou MHD do práce. A dále aby se obě čtečky (webová a aplikace) synchronizovaly.

Přešel jsem proto na kombinaci www služby Google Reader a iPhone aplikace Byline.
Google Reader je www RSS čtečka (oproti Bloglines graficky strohá, klasický styl Googlu).
Byline je aplikace pro iPhone, která se synchronizuje právě s Google Readerem. Funguje přesně tak jak chci - ráno si stáhne přes Google Reader seznam nových článků, přes wifi stáhne články samotné, cestou do práce v MHD si články proberu a v práci opět na wifi se seznam přečtených článku sesynchronizuje s Google Readerem. Jen občas se ta synchronizace poněkud rozhodí... a Velký Bratr toho ví o mě zase o něco víc.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Vláďo, zkoušerl jsi NetNewswire?