pátek 16. října 2009

Když se iPhonu nechce z Restore modu

Stalo se - nevím už jak - ale stalo. iPhone 3G mi během upgradu firmwaru zůstal v Restore modu. To je takový ten stav, kdy nefunguje a domáhá se celkem názorným obrázkem na displeji toho, aby ho člověk připojil kabelem k počítači s iTunes.
V tomhle případě iTunes oznámily, že připojený iPhone je v restore modu a musí do něj nahrát firmware. Stáhly poslední verzi (3.1.2), rozběhlo se to, za chvíli iPhone zablikal a iTunes ohlásily nějakou chybu a odnavigovaly mě na stránku http://support.apple.com/kb/TS1275.
Postupně jsem zkusil všechno, co je na stránce popsané. Od prostého základního "vypnout/zapnout" po
  • vyzkoušet jiný USB kabel a jiný USB port, odpojit všechny USB periferie kromě klávesnice a myši
  • smazat stažený firmware, aby ho iTunes musely stáhnout znovu (co kdyby byl stažený soubor poškozený...)
  • zkusit restore na jiném počítači
  • ověřit konektivitu na uvedené servery
  • zkusit restore pod jiným uživatelským účtem
  • zkoušet to pořád dokolečka
  • hledat informace na netu a ptát se v diskusních fórech
Nic z toho nepomohlo.
Experimentálně jsem zjistil, že do iPhonu se dá naládovat starší firmware verze 3.0 a pak normálně funguje. Ale při pokusu o upgrade na libovolnou novější verzi se zase iPhone propadl do restore modu.

Nakonec jsem zkusil ještě jednu věc - restore na třetím počítači a to pod Windows Vista (první dva počítače, na kterých jsem restore zkoušel, byly Macy). Pokus o restore pod Windows dopadl stejně neslavně jako ty předchozí. Už čistě mechanicky a bez špetky naděje jsem to odklikal ještě jednou a šel něco dělat. A cestou kolem počítače si náhodou všimnul, že tentokrát to vypadá, že by upgrade mohl proběhnout až do konce. A opravdu - v iPhonu je teď verze 3.1.2 a funguje přesně tak jak má.

Ke spokojenosti mi chybí jen to, že nevím přesně proč se iPhone vzpamatoval. A když o tom přemýšlím, tak ani proč se do toho restore modu dostal.

Žádné komentáře: