čtvrtek 18. září 2008

Zjisti, kdy má narozeniny

Firma Apple mi vymyslela novou hru. Je fakt skvělá. Zatím mám trial verzi, ale možná si ji koupím, stojí jen 79 EUR na rok. Oficiálně se jmenuje MobileMe, ale měla by se jmenovat "Zjisti, kdy má narozeniny".

Navenek se MobileMe tváří jako služba, která umí synchronizovat kalendáře a kontakty ve všech počítačích, které používáte. To znamená, že když si přidáte někoho do adresáře Outlooku na Windowsech v práci, objeví se současně v kontaktech na Macintoshi doma a v kontaktech v iPhonu. A obráceně.

Má to ale zradu: datum narození se při přenosu z Windows na Macintosh posune o jeden den dopředu. Což je nepříjemné, jenže popřát někomu k narozeninám o den dřív přece není tragedie...
Jenže ono je to ještě horší. Když u kontaktu párkrát něco změníte (telefonní číslo, něco v poznámkách...), tak se to špatné datum narození překopíruje z Maca zpátky do Windows. Z nich se překopíruje zase na Mac posunuté zase o jeden den dopředu a tak pořád dál a dál. A když nějakou dobu MobileMe používáte a o téhle chybě nevíte, tak máte v adresáři data narození lidí totálně špatně.
Ale možná ne u všech. Třeba jen u některých. Ale proboha u koho?
Tak mám díky firmě Apple novou zábavu - zjišťuji, kdy má kdo z mých příbuzných a přátel vlastně narozeniny. Hledám v dokladech, starých diářích (ještě z předpočítačového období, kdy jsem si vystačil s papírem a tužkou, ba dokonce i vlastní pamětí), poptávám se, telefonuji...

Vždyť je vlastně docela fajn se zase vidět a popovídat si, ne?

Prosinec 2008 update: na něco jsem možná přišel

Žádné komentáře: